Programa del curs




La societat canvia, doncs ... l'educació també. La societat actual reclama que les escoles, instituts i el sistema educatiu en general no mirin cap a un altre lloc, tancant-se en si mateixa, sinó que assumeixi la responsabilitat de dirigir amb valentia la formació dels ciutadans del segle XXI.

L'aparició al mercat tecnològic de les anomenades tauletes digitals obre un camí inexplorat en què apareixen alguns elements interessants de cara a la seva aplicació a la formació: portabilitat, connectivitat, multifuncionalitat, integració d'elements multimèdia, capacitat per participar en xarxes socials i de crear documents col ·laboratius, personalització del dispositiu, interfície intuïtiva, facilitat d'ús ...


A més, estudis realitzats com l'Informe "Online and Upcoming: The Internet s impact on Aspiring countries" de McKinsey & Company, auguren que al  2016 el 80% de les connexions a la web vindran a través d'aquests dispositius.[1]

Volem oferir l'oportunitat d'experimentar amb el gran potencial educatiu d'aquestes noves tecnologies, demostrant com poden facilitar la nostra vida professional, com podem treballar en equip i com podem beneficiar-nos de la intel·ligència col·lectiva.

I només hi ha una manera: s'aprèn fent, així doncs  el curs és eminentment pràctic.

Objectius del curs
  
Milllorar les competències bàsiques del nostre alumnat

    Conèixer, experimentar i analitzar les possibilitats de les tauletes com a instrument de creació de contingut , de comunicació i de col·laboració en entorns educatius.
Promoure el canvi metodològic coneixent, proposant i compartint experiències i propostes innovadores.
Descobrir i catalogar aplicacions (apps) per a tauletes en funció de competències i necessitats.
Descobrir l'eficiència de les eines (apps) en el procés d'ensenyament-aprenentatge per proposar noves dinàmiques d'aula

 

Competències
En finalitzar el curs l’estudiant serà capaç de:

Generar contingut multimèdia en diferents formats, així com accedir a diverses fonts d'informació, la seva classificació, organització i difusió.
Adquirir les eines necessàries per a una millor producció i gestió personal així com utilitzar eficaçment eines de col·laboració..
Buscar i examinar diferents aplicacions per tauletes,  catalogar i proposar activitats d'aula.
Reflexionar sobre la pràctica diària i les experiències d'èxit amb tauletes.


 Metodologia

El curs és eminentment pràctic. Els alumnes hauran de realitzar una tasca pràctica en cada mòdul que serà publicada al bloc del curs.

El curs el pot seguir qualsevol docent tenint accés de forma totalment gratuïta a tot el contingut del curs, així com a la comunitat de Google+

Tots els materials i eines del curs estan  adaptades als dispositius mòbils.

Es convidarà a través d'Hangouts  o una altra plataforma de videoconferències en temps real, a diferents experts,  així com a altres professionals que ja hagin incorporat (o ho estiguin fent) aquests dispositius a l'aula, per generar debat i ampliar coneixements.
Així mateix disposarem d’altres eines de comunicació per a fer consultes en temps real per a que l’estudiant se senti acompanyat.

A més comptem amb el suport d'una comunitat a Google Plus. En aquesta comunitat trobarem diferents categories: debats, experiències didàctiques, apps, tasques del curs, dubtes, esdeveniments ...

Requisits

Les persones participants no han de ser expertes en l'ús de tecnologies,  han de tenir interès per la temàtica del curs i disposar d'un dispositiu mòbil o tauleta.

Continguts
Només hi ha una manera d'aprendre: fent



 Mòduls o classes

1. Imatge i Vídeo com a recurs pedagògic
2. El Podcast imprescindible: escoltem i parlem
3. Creant contingut multimèdia.
4. Educació Artística: potenciant la creativitat
5. Llegim i compartim
6. Escrivim i col·laborem
7. Apps imprescindibles per a l'escola i institut



Cada classe o mòdul consta de:

  1. Títol
  2. Introducció
  3. Suggerències d'ús didàctic
  4. Situacions d'aprenetatge
  5. Bones pràctiques
  6. Apps educatives
  7. Per saber més 
  8. Tasques
 

Mòdul 1
La imatge i el vídeo com a recurs pedagògic

Objectiu
Experimentar amb diferents Apps de fotografia i vídeo per incorporar experiències del seu ús en els nostres projectes educatius.

Mòdul 2
El podcast imprescindible: escoltem i parlem

Objectiu
Experimentar amb diferents Apps per a la creació de canals de podcast per millorar la competència comunicativa lingüística i audiovisual del nostre alumnat.

Mòdul 3
Creant contingut multimedia

Objectiu
Conèixer diferents eines per crear contingut educatiu: mapes mentals, murals, cartells, postals, còmics, presentacions ...

Mòdul 4
Educació Artística: potenciant la creativitat

Objectiu
Potenciar la competència artística i cultural.

Mòdul 5
Llegim i compartim

Objectiu
Crear i consultar biblioteques digitals personalitzades

Mòdul 6
Escrivim i col·laborem

Objectiu
Conèixer i experimentar amb eines de l'Oficina 2.0

Mòdul 7
Apps imprescindibles per a l'escola i institut
Objectiu
Trobar, classificar i crear repositoris d’apps.
Crear una col·lecció d’ Apps imprescindibles a l'escola i institut

Avaluació
Es tracta d'un curs eminentment pràctic, les tasques proposades es publicaran en aquest  blog.

Els alumnes que realitzin el 80% de les activitats, tenen dret a un certificat expedit per CEL Working


Per això cal incriure's aquí. 

Els alumnes disposaran de permisos d'edició al blog per tal d'etiquetar amb el seu nom els seus post.

Dates de realització

Per confirar

El curs es pot seguir en i des de qualsevol moment i lloc a través d'Internet

Els alumnes i les alumnes poden incorporar-se quan ho desitgin dins de les dates proposades, i seguir al seu ritme el curs.

L'únic requisit imprescindible és disposar d'una tauleta tàctil i connexió a Internet.

Professorat
Pilar Soro Mateos.
Mestra de primària. http://about.me/pilarsoro

Xavier Suñé
http://about.me/xsune

No hay comentarios:

Publicar un comentario